Kariera

Kochamy naszą pracę. Łączy nas przekonanie, że każde życie i zdrowie człowieka jest cenne. Dlatego pomagamy wszystkim ludziom, gdy znajdą się w potrzebie. Chronimy zdrowie i życie. To więcej, niż tylko praca. To służba.
Aktualności

Informatyka w służbie pacjentów

Pandemia COVID przyspieszyła rozwój narzędzi informatycznych w systemie ochrony zdrowia. To Centrum e-Zdrowia, instytucja podległa Ministerstwu Zdrowia jest odpowiedzialna za rozwój tych narzędzi. W przygotowanej „Strategii Centrum e-Zdrowia na lata 2023-2027” przewidziano rozwój istniejących już rozwiązań takich jak internetowe konto pacjenta (IKP), mojeIKP, portale gabinet.gov.pl i pacjent.gov.pl oraz e-recepta, e-skierowanie oraz e-rejestracja na szczepienia przeciwko COVID-19. Celem jest ułatwienia pacjentom dostępu do spersonalizowanych informacji zdrowotnych i badań profilaktycznych. 

Trwają prace nad uruchomieniem nowych systemów. Należą do nich m.in. e-krew mająca usprawnić gospodarowania preparatami krwiopochodnymi (wdrożenie zapowiedziano na grudzień 2023 r.), e-transplant mający usprawnić procesy przeszczepiania narządów i tkanek, informacje o dawcach i osobach oczekujących na przeszczep. Powstaje platforma cyfrowa dla pacjentów z chorobami rzadkimi, inna dla pacjentów z hemofilią (e-hemofilia), oraz bazy danych genetycznych. CeZ planuje też stworzenie centralnej e-rejestracji - systemu zapisów na świadczenia (ma zostać uruchomiony do końca 2023 r.).

Centrum przywiązuje dużą wagę do opinii pacjentów. Dlatego organizuje cykliczne badania satysfakcji pacjentów poprzez ankiety prowadzone za pośrednictwem IKP i mojeIKP. Zbierane są opinii organizacji pacjenckich na temat usług e-zdrowotnych. Powstaje system zgłaszania nowych pomysłów za pomocą specjalnego e-formularza. Drugą kwestią jest ochrona przed cyberatakami i wyciekami danych osobowych z zasobów systemu ochrony zdrowia.