O firmie

Znajdziesz tu wszyskie istotne informacje o firmie. Historia, polityka prywatności, kodeks etyczny oraz galerię zdjęć.

Aktualności

Tutaj znajdziesz najnowsze informacje o naszej firmie, a także newsy ze świata ratownictwa medycznego.

Kariera

Kochamy naszą pracę. Łączy nas przekonanie, że każde życie i zdrowie człowieka jest cenne. Dlatego pomagamy wszystkim ludziom, gdy znajdą się w potrzebie. Chronimy zdrowie i życie. To więcej, niż tylko praca. To służba.
Aktualności

Biała lista placówek medycznych

Naczelna Izba Lekarska otrzymała deklarację minister zdrowia Katarzyny Sójki o powstaniu tzw. białej listy placówek medycznych, na którą mają trafić podmioty medyczne, w których nie będzie obowiązywać urzędowy limit wystawiania recept. 

Poprzedni minister zdrowia Adam Niedzielski, walcząc z masowym wystawianiem recept bez badań lekarskich wprowadził zasadę maksimum 300 recept wystawianych przez jednego lekarza dziennie. Zasada ta uderza w lekarzy pracujących w POZetach, przyjmujących dużą liczbę pacjentów wymagających terapii lekowej wymagającej dużej liczby leków. Od momentu wejścia w życie ograniczeń lekarze protestowali przeciwko propozycji i zwracali uwagę na bezprawność tego rozwiązania, bo ogranicza ono ustawowe prawo do wykonywania zawodu przez lekarzy. Minister Niedzielski chwalił się, że propozycja limitów w liczbie wystawianych recept dała efekty. Jego zdaniem, w 5 najbardziej receptomatach, które wystawiały najwięcej recept, średnia na lekarza spadła z blisko 12 tys. do 4 tys. recept miesięcznie. 

W rozmowie z serwisem Wyborcza.biz lekarka Żanna Pastuszak poinformowała, że w 2021 roku wystawiła ponad 320 tys. recept, obsłużyła 260 tys. pacjentów. W roku 2021 wystawiono łącznie 425 mln recept. Jej zdaniem obsługa ponad 700 pacjentów dziennie było możliwe, bo pozwala na to system informatyczny i organizacja pracy. Zdalne wystawianie recept nie łączy się z rejestrowaniem pacjenta, nie musi on wchodzić do gabinetu, rozbierać się itd. Lekarkę wspierało od 4 do 6 asystentek, pielęgniarek, sekretarek medycznych wykonując całą pracę administracyjną związaną z obsługą pacjenta. Lekarz podejmował tylko decyzje medyczne. Dodatkowo, system informatyczny pozwala obsługiwać kilku pacjentów jednocześnie. Proces generowania pojedynczej recepty trwa 1-2 sekundy. System sam ładuje imię, nazwisko, PESEL pacjenta. Podpowiadają lek na podstawie poprzednich recept. 80 proc. pacjentów korzystających z pomocy lekarki były to osoby zdiagnozowane, w trakcie leczenia. Zgłaszali się tylko po kolejną receptę na zażywany już lek. Ok. 30 proc. pacjentów potrzebowało leków antykoncepcyjnych, w tym w części antykoncepcji awaryjnej, czyli tabletki „dzień po”. Około 14 proc. to były leki antydepresyjne lub nasenne.

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.