Wykonaj test na COVID 19
Sprawdź

Usługi

Codziennie reagujemy na trudne sytuacje, jakie mogą spotkać każdego z nas.
Nasi doświadczeni Pracownicy zapewniają skuteczną pomoc dla osób w pilnej potrzebie. Zawsze.

Kariera

Kochamy naszą pracę. Łączy nas przekonanie, że każde życie i zdrowie człowieka jest cenne. Dlatego pomagamy wszystkim ludziom, gdy znajdą się w potrzebie. Chronimy zdrowie i życie. To więcej, niż tylko praca. To służba.
Aktualności

Jak schudnąć po świętach

Po świątecznym popuszczaniu pasa pora na zbicie zbędnych kilogramów. Odchudzanie warto przeprowadzać w umiarkowanym tempie by nie zaliczyć efektu jojo. Każdy organizm jest inny, inaczej reaguje na poszczególne bodźce, dlatego w przypadku zmian diety czy ograniczaniu ilości przyjmowanego pokarmy warto zachować zdrowy rozsądek. Kilka praktycznych porad, które warto wdrożyć swoim codziennym funkcjonowaniu.

  • By chudnąć trzeba wyeliminować z diety artykuły wysoko przetworzone, które zawierają duże ilości węglowodanów prostych (cukry dodane) i szkodliwych tłuszczów trans - chipsy, słodycze, ciasta, przekąski węglowodanowo-tłuszczowe, wyroby garmażeryjne oraz tłuste mięsa i kiełbasy. 
  • Dzienną porcję błonnika pokarmowego (25-40 g na dobę) zapewnisz sobie jedząc warzywa, owoce i produkty zbożowe. Bardzo dobrym źródłem błonnika są - kasza gryczana i jęczmienna, ryż brązowy, pieczywo żytnie, płatki zbożowe i otręby, a także świeże warzywa i owoce o niskim indeksie glikemicznym np. śliwki, jabłka, gruszki i cytrusy. Węglowodany najlepiej dostarczać w postaci pełnoziarnistych produktów zbożowych.
  • Warto spożywać chudy nabiał (niskotłuszczowe mleko, maślanka, kefir) oraz chude mięso i wędliny. Osoby na diecie wegetariańskiej zamiast mięsa powinni jeść nasiona roślin strączkowych - ciecierzycę, soczewicę i fasolę. Dobrym źródłem białka są także ryby.
  • Tłuszcz wielu kojarzy się z kaloriami. Organizm ludzki potrzebuje jednak do prawidłowego funkcjonowania wartościowych tłuszczów (wielonienasyconych kwasów tłuszczowych). Zdrowe tłuszcze zapewnią Ci oleje roślinne i ryby morskie.
  • Ważnym czynnikiem wspierającym chudnięcie jest ograniczenie spożywania soli kuchennej. Spróbuj zastąpić sól na zioła.
  • Zwróć uwagę na witaminy i minerały dostarczane z jedzeniem. W przypadku niedoborów należy rozważyć suplementację po konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.
  • Pamiętaj o nawadnianiu się. Pój codziennie minimum 2 litry wody. Jeśli nie lubisz wody, pij napary ziołowe, herbaty owocowe, soki warzywne. Unikaj jednak słodkich napojów gazowanych.
  • Nie można schudnąć bez ruchu. Nie musi to być od razu wyczynowy sport. Ruchem jest także kilkunastominutowy spacer z psem. Ważne by codziennie. 
  • Intensywne ćwiczenia najlepiej wykonywać pod okiem specjalisty. Skorzystaj z konsultacji z trenerem personalnym. Dzięki temu ćwiczenia nie tylko będą skuteczne, ale również sprawią Ci przyjemność.
Warszawa kup abonament
Sprawdź